Home.

Ja, nu har jag vart hemma sedan i tisdags & hunnit landa ordentligt. Det var mycket som skulle fixas med första dagarna, folk att träffa, folk att ringa, saker att göra osv. Så man hann inte riktigt med att bara vara, men idag är min 'bara vara' dag skulle jag påstå, jag har inga planer. Jag har en 'plan' & det är att träffa Hanna, och det var mitt initiativ så det känns inte som ett måste. Annars så ska jag bara kolla ifatt lite serier jag missat, laga & äta den mat jag vill och bara luffa runt och känna mig levande.
.
En sak som jag tänkt på sedan jag kom hem är hur mycket bra den här resan gjorde mig. Det tog sex veckor på andra sidan jorden för att lära känna mig själv, komma till ro med vissa saker & se saker med andra ögon. Jag tror jag vet mitt eget värde bättre, jag ser vad jag kastat bort & jag inser att jag inte kan laga & fixa allt som är trasigt. Jag har gett för mycket av mig själv, för jag visste inte hur man inte gjorde det. Nu lever jag för mig & min framtid, och den som vill vara endel av det spektaklet får hoppa ombord på tåget helt själv. Jag tänker inte jaga lyckan längre, jag tänker låta den komma till mig. Låter vettigt? Eller kanske bara rörigt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0