Hanoi - Hoi An.

Landade i Hanoi vid nio pa morgonen i forrgar, fixade nattbussbiljetterna pa direkten (valdigt bra skulle det visa sig) & tog oss med anslutningsbuss till centrum. Och under tiden vi susade fram med var lilla minibuss sa hann vi se det ena sjukare an det andra (for att inte tala om vadret! blasigt & 17+, fyfan!) bland annat sa fick jag genom min ruta syn pa en snubbe pa moppe, men han kunde konsten i att packa pa saker pa sin moppe vill jag lova! For bak pa hans lilla lilla moped sa hade han lite olika burar av nagon teknik sammansatta, med fem grisar i, FEM GRISAR! Hor ni hur sjukt?!

Val inne i Hanoi sa insag vi direkt att det var en javla tur att vi bara skulle vara dar over dagen, inte nog med att det var snorkallt utan folk pratar dessutom NOLL engelska, ar otrevliga, mopeder OVERALLT & bara en allmant skitig acklig stad! Sa for att fordriva tiden sa knallade vi runt och kikade lite, jag hittade in i ytterligare en Conversebutik & kom darifran med 2 nya par.. Bra Carolin! Sen sa resten av dagen sa kollade vi bloggar samt facebookade.

Bussresan var ett helvete, for mig iallafall.. Nog for att nattbussen hade liggsaten, men har nere i detta land sa klassas jag som jatte (inte pagrund av att jag gatt och blivit fet eller sa) men pa grund av min langd. Sa jag kunde inte ligga med raka ben, inte kunde jag ligga pa sidan for da trillade jag ut ur mitt breda 50cm sate. Johanna sov som ett barn nonstop medans jag vaknade en gang i timmen och svor tyst for mig sjalv.

Vi kan aterga lite till det dar amnet att jag kanner mig som en jatte; folk har nere ar korta! Alla far titta upp pa mig och jag har hittills inte sett nagon Vietnames med samma langd som jag. Jag far tillochmed sta pa kna nar jag ska lasa upp dorren till varat rum. Da kanske ni forstar? Det kanns som att jag ar en lang tecknad figur, typ som langben nar jag stegar fram har nere..

Vi kom fram till Hoi An igar vid 14tiden & borjade da leta hotell & hittade ett som ligger hyffsat central & bra till :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0