Georgetown, Penang.

Ja, vart fasen ska vi borja?

Jag & Johanna sprang av en slump in i 2 svenska tjejer som skulle aka samma farja som oss till Georgetown, Penang och vi bestamde oss for att dela taxi till farjan. I taxin blev det samma tjatter som vanligt nar man traffar svenskar har nere; "Heeeeej, ar ni svenskar?! Vart har ni varit? Vart ska ni? Hur lange ska ni vara borta?" och efter hand insag vi att vi inte ens presenterat oss. Efter vi avklarat den delen sa fortsatte Jag, Johanna, Emilia & Alice var resa ut pa havet mot Penang!

Pa farjan kom vi pa den briljanta planen att vi kunde ju faktiskt bo ihop har i Georgetown, sagt & gjort. Vi fick fatt i en grym taxichauffor (som nu mera kor oss vart vi vill) & som korde oss direkt till ett lyxhotell, dar vi delar ett familyroom (= vi betalar nastan ingenting per person) 2 jattedubbelsangar, asfrascht badrum, utomhuspool pa fjarde vaningen, gigantisk frukostbuffe varje morgon & tio minuter till ett jattestort shoppingcenter (dar jag inforskaffade mig akta converse for 200 svenska).

Idag har vi sysselsatt oss med att kika pa inhemska marknader, varit pa choklad & kaffeprovning (Mamma, du skulle dott! Det var underbart!) & till slut avslutade vi pa ett av de storsta shoppingcenter jag nagonsin sett (7 gigantiska vaningar) sa man kan ju saga att det rullat endel pengar igar & idag (men, vi har shoppat nastintill ingenting hittills sa det var vi varda!)

Karlek!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0