- Does it ever stop?

Testar något nytt & bloggar från min iphone!

På senaste, ja, de senaste tre veckorna kan jag nog påstå, så har jag tänkt väldigt mycket på pappa. Jag vet inte varför egentligen, såklart så tänker jag på honom varje dag i vanliga fall men det har varit extra påfrestande på senaste. Det är mycket frågor som fortfarande hänger i luften, frågor som jag aldrig får svar på. Men jag har varit väldigt nere på senaste, tänkt och vart ledsen. Vad driver en människa så långt att det känns bättre att dö än att kämpa och fortsätta leva? Precis innan han dog, ångrade han sig då? Eller var det bara svart? Önskade han att han inte tog klivet ner eller kändes det rätt? När han tog sitt sista andetag, fanns det ingen ånger alls? Det gör ont i mig att veta att han kanske, kanske ångrade sig. Att när han gjort sitt val & inte kunde göra något åt det, att han då kanske ångrade sig? Jag kommer aldrig få svar.

Jag saknar min pappa, varje jävla dag. Och det sägs att tiden läker alla sår, men jag tycker att mina sår blir större & mer infekterade för varje dag som går. Jag kanske helt & hållet har kommit ur förnekelsestadiet? Kanske är det därför det känns mer nu? Är det därför jag varje dag undrar om han ångrade sig? Innan fokuserade jag på alla våra bra stunder ihop & ville bara minnas det. Men nu, tusen frågor om hur han tänkte, om han tänkte. Tänk om han faktiskt ångrade sig men det var redan försent?


Kommentarer
Postat av: emelie

<3

2011-10-02 @ 16:33:20
URL: http://emeliemiche.blogg.se/
Postat av: j

Jag märker att jag inte skrivit något sånt här, känslomässigt, på väldigt länge, för jag är så rädd att det ska missuppfattas och väljer ofta att skriva det enkla istället; till skillnad från dig, som alltid är så otroligt duktig på att ta dig tid till att uttrycka dig i ord. Nedskrivet.



MEN, denna gången tänkte jag ändra på det; och det jag vill ha sagt är iaf; att jag är helt övertygad.



Jag är helt övertygad kring det faktum att han ångrade sig, oavsett vad han hade för motivation bakom det val han precis gjort, oavsett vad det var som drev honom bort från vår värld, oavsett vad det var som fick honom att välja bort livet, så är jag helt säker på att han ångrade sig.



För vet du vad han gick miste om? Han gick miste om flera år med världens bästa dotter. En dotter som är den mest omtänksamma person jag någonsin träffat. En dotter som kan få mig att skratta och le bara hon tittar på mig. En dotter som är den bästa personen jag vet. Och vem hade inte ångrat sig? Jag, som bara är din vän, ångrar mig i sekunden jag inser att jag ska åka ifrån dig.



Så Carolin, det jag försöker säga är väl helt enkelt, att jag vet att din pappa älskade dig, mer än allt annat. Du var hans pärla. Och vi kommer förmodligen aldrig få svar på varför han valde som han valde, Men det jag är helt säker på; är att han inte gjorde detta utan att kolla ned på dig en sista gång, och ångra sig. För det han vem som helst gjort.



Men jag tror också; att han varje dag finns med dig, och varje dag är lika stolt över den person som du är och har blivit. För jag, som bara är din vän, är stolt över den personen som du är. För du är verkligen den finaste jag vet.



/ Din lompis, J

2012-01-07 @ 00:46:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0