Naked truth.

Som ni kanske forstar sa har inte varan resa bara varit en dans pa rosor, aven om vi kanske fatt det att verka sa. Vissa saker har vi inte kunnat skriva ut i bloggen pga att vara stackars foraldrar inte skulle fa hjartattack och komma ner for att hamta hem oss pa studs. Sa nu nar jag anda ska hem kan jag avsloja det mesta. Sa, har kommer den ocensurerade delen av resan, stora som sma detaljer!

- Vi bodde 6 natter pa ett hotell pa Bali som i snitt hade fem inbrott per natt.

- Jag blev pa oppen gata, intrangd i ett horn av 3 balineser som skulle rana mig. Tji fick dom nar jag lyckades komma loss & sprang darifran gratandes med vaskan (som dom oppnat och forsokt rota i..).

- Vi inte alltid riktigt tankt oss for nar vi valt transport medel, oftast pa fyllan. Creepy gamla gubbar som inte talar engelska ar bara en del av historien.

- Jag lyckades fa urinvagsinfektion i ett land helt utan turister eller en enda manniska som kunde tala engelska. 2 veckor tog det innan jag lyckades hitta en indones som talade engelska och kunde skriva en lapp pa indonesiska at mig. "Det gor ont nar jag kissar. Jag behover medicin" lod den fantastiska lappen som jag senare visade for dom pa apoteket, som faktiskt gav mig ratt medicin.

- Johanna har haft alla hudakommor som finns i hela varlden. Och blivit biten av allt som gar att bli biten av.

- Vi har sprungit ifran folk som forsokt rana oss mitt i natten.

- Johanna blev bestulen pa alla sina vardesaker, men den historian kan ni.

- En av vara kara vanner forsvann sparlost i en dag & vi var utom oss av oro. Gick gratandes runt och visade bilder pa henne & gick till sjukhuset for att se om hon var dar. Helt utan resultat. Hon kom dock tillbaka helt oskadd 14h senare en halvtimme innan hennes buss skulle ga fran Nha Trang.

- Vi har blivit korda till fel flygplats mitt i natten & hinner precis slanga oss i en taxi som tar 30 min, springa in pa flygplatsen for att checka in & tillslut sjunka ner i vara saten med minsta mojliga marginal.

- Jag lyckades glomma min MP3 pa en av nattbussarna vi akte. Enbart for att jag blir vackt av en skrikande vietnames & blir helt disorienterad. Kommer direkt pa det nar jag klivit av bussen, men da kor den ivag. Lagom bitter.

- Litat for mycket pa framlingar. Sa som den natten vi kom till Langkawi & inte hittade ett ledigt hotell och bodde hos nagra helt frammande manniskor.

Listan kommer sakert fyllas pa med saker som ovantat ploppar upp, men detta var vad jag kunde komma pa nu. Och mamma & Maggan, vi har inte varit dumma eller blaogda. Vi har varit valdigt fornuftiga & alltid alltid hallt ihop. Det later bara varre nar allt kommer pa en och samma gang.

Kommentarer
Postat av: Johanna

juist det! vi skulle ju skriva om vara misslyckade skonhetsforsok med! hahaha. naglarna som var som nagon satt och rispade med kniv pa nagelbanden, harforlangningen som sag ut att fylla ut en tiondel av ditt har (och du har tunt har) och sist men inte minst: min ogonfransforlangning som jag inte far mala mascara pa! haha

2011-03-24 @ 15:59:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0