Failure.

Jag & min bror kom idag på att vi skulle baka. Ville vi baka något som vi gjort innan? Nej. Ville vi söka på recept på nätet? Ja. Sagt och gjort, vi hittade två lovande recept. Ett på en mjuk vit chokladkaka & ett på någon nöt & kakao historia som verkade bra. Först ut var den vita kakan. Efter att vi följt receptet till punkt och pricka så tar vi ut kakan ur ugnen efter trettio minuter. Medan den får vila lite så börjar vi med kaka nummer 2. När kaka nr 2 står i ugnen blir jag såklart nyfiken på den andra skapelsen som står och stirrar på mig från bänken. SÅ, jag tänker smaka. Jomen visst. Skär en bit och möts av denna syn;

Kakan är alltså långt ifrån färdig & består av kaka ca 1cm utifrån och resten bara smet. Jahopp, tji fick vi som höll på att dö i väntan på att äta denna kaka som verkade helt fantastisk. Med detta misslyckande i bagaget så tar jag ut kaka nummer 2 ur ugnen, skakar lite på plåten och inser att denna kaka också är en smet. Slänger in den ett litet tag till. Väntar, rätt nöjd med mig själv efter att ha lyckats undvika ytterligare en kak-katastrof. Trodde jag. För när jag tar ut kaka nummer 2 så är den såklart svintorr. Så, från och med nu överlåter jag bakandet till någon annan i familjen (ja, inte min bror då såklart som hade ett finger med i spelet idag). Så, om ni trodde att ni skulle bli bjudna på nybakade kakor på Backagårdsvägen idag, tji fick ni!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0