01.

Ja, vad passar bättre än att börja med punkt ett på listan? "01 - Presentera mig själv".

Eftersom ni läser min blogg så vet ni ju redan vem jag är. Men vi kör ändå! Carolin Klasson heter jag och ploppade ut på Växjö BB den 12 Augusti år 1990. Mina föräldrar visste inte om jag skulle bli en kille eller tjej, man kollade ju inte ofta sådant "förr". Så mamma hade valt ett pojknamn; Christoffer. Och pappa basade över tjejnamn & det var så jag fick heta Carolin. Inte Caroline som många envisas med, utan plain and simple; Carolin. Jag bodde ensam med min älskade mamma tills jag var fyra år, då hon träffade sin stora kärlek, Billy. Billy är min extrapappa/styvpappa/låtsaspappa/vad-man-nu-vill-kalla-det-pappa & även pappa till världens underbaraste lillebror.

Sedan 1999 har jag & min familj bott i det gula huset längst in på återvändsgränden Backagårdsvägen. För en månad sedan så tog jag mitt pick och pack & flyttade med min bästa vän Elin upp till huvudstaden. Nu bor vi på 25kvm & det fungerar över all förväntan!

Mina tonår var fartfyllda och jag har gett min mamma mer gråa hår än hon förtjänar. Jag var ett stort kaos på två ben. Jag hade så mycket känslor & vilja inom mig att jag inte riktigt visste hur jag skulle vrida & vända på mig. Så allt det där som jag inte visste hur jag skulle få ur mig, kastade jag ur mig hemma & ofta på min mamma. Jag har världens bästa mamma, det vet jag idag. Men då, då var jag ung & dum.

När jag var fjorton år var jag med min pappa i Thailand för att fira jul & nyår, det slutade inte riktigt som planerat. Den 26:e December kom tsunamin och svepte över den lilla ön där vi befann oss. Som fjortonårig tjej har man mycket nog i tankarna & det var det sista jag behövde. Blod, skrik & panik - överallt.

I våras miste jag min pappa & har inte gjort mycket för att egentligen ta i tu med det. Jag orkar inte, inte just nu. Jag är trasig som person, men samtidigt stark.

Min personlighet har formats hela min uppväxt, tills jag blivit den jag är idag. Jag har gått igenom mycket som många i min ålder inte har gjort & det har gjort mig stark. Jag har vuxit upp med en oerhört stark mamma & även det har format mig till den jag är. Förövrigt är jag en sådan tjej som ingår i  den normala beskrivningen på; öppen, social, glad, framåt & spontan. Jag skulle vilja påstå att jag är en ganska vanlig tjej i 20års åldern med ganska mycket skinn på näsan.

Utbildade mig till frisör på gymnasiet & det är även det som jag sysselsätter mig med uppe i Stockholm just nu. Jag har även jobbat med andra saker när jag fortfarande bodde i Alvesta, såsom; kassabiträde på Oljeshejkerna, hoppat in lite extra i baren & haft hand om VIPentrén på Grace Nightclub & suttit i kassa på Netto. Så lite har jag ändå hunnit med.

Det är väl det närmsta jag kan komma en beskrivning av mig själv för tillfället :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0