when i need you

Kan inte låta bli att tänka på min fina pappa när låten When I need you med Céline Dion börjar spela från min spotifylista. Det finns så mycket låtar jag relaterar till, som väcker minnen. Ni som känner mig riktigt väl vet vilket textfreak jag är när det kommer till låtar.

Idag är det torsdag och elva veckor sedan du gick bort, jag saknar dig. Jag saknar dig emellanåt så att det värker i hela kroppen. Men pappa, du skulle vart stolt över mig nu. Jag fixade studenten, jag fixar mitt frisörjobb & jag står på benen. Jag vet att du skulle vart stolt. Trots dumma misstag på senaste, skulle du funnits där och berömt. Innerst inne, även om du kanske inte sa det så ofta, så vet jag att du var stolt över mig. Du fanns där när världen var på sne & jag klantat till det. Du lyssnade på vad jag hade att säga, log och sa "du är för lik din gamla pappa" och sen klappade du mig på kinden. Och visst är jag, visst är jag lik dig. Till utséende och person. Det, det kan ingen någonsin ta ifrån mig. Älskade fina underbara.



When I need you, I just close my eyes and I'm with you.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0