hooked

Lars Winnerbäck – Hugger i sten




Jag dricker glögg Med balkong dörren öppen inatt Jag är så trött på alla mail och koder Jag vill ha dig här på riktigt inatt Och suga liv ur din halspulsåder Ja för en doft av sommarens sista dagar När vinden blåser in ifrån England Som du sa det kan vara svårt att bli riktigt nöjd Det är så lätt att fantisera Och mina tankar och minnen står mig upp i halsen Men mycket vill ha mera Och jag har kvar av sommarn om du behagar Om du behagar komma hem från England Jag har väl knappast lärt mig nåt sen sist Nej inte jag Men dina ord ligger och gnager här dag efter dag Jag hugger i sten Men jag tror att jag sakta börjar se en kontur Några armar och ben Jag jobbar mig inåt så jag ser en figur Och inatt kom isen över sjön Och snön föll försiktigt över Skandinavien Och Nordsjön är väl stilla och kall så här års Innan våren sätter av igen Och det är nånting stilla mellan dig och våren Det är nåt kallt mellan mig och England Och imorgon sveper en dimma in Som julrusch över staden Och det vimlar av stressade människor i stan Men det är tomt på strandpromenaden Och jag tänkte att du kunde stå där i solen Men berätta ingenting om England Och jag har knappast lärt mig nåt sen sist Nej inte jag men jag tänker och tänker Och vet att du sa Jag hugger i sten Men jag tror att jag sakta börjar se en kontur Några armar och ben Jag jobbar mig inåt så jag ser en figur Jag dricker glögg Med balkong dörren öppen inatt Och låter vinden blåsa in ifrån väster Som en virvlande storm Och som en dansande vår Ja som en galen orkester Och jag dricker ur mitt glas Och alla dörrar är öppna Nu är det dimma Över mig och över England Och du sa (X 2) Jag hugger i sten Men jag tror att jag sakta börjar se en kontur Några armar och ben Jag jobbar mig inåt så jag ser en figur

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0